Teknik servis hizmetlerinde akademik ve idari personelimize bilgisayar bakım hizmeti ve yazılım desteği verilmektedir. Yerleşkelerimizde kullanılan donanım ve yazılım kaynakları için teknik destek, bakım ve montaj işlemlerini kapsamaktadır.

► Donanım arızalarında birimimize gelen bilgisayar ve yazıcıların bakım işlemleri ve yazılım kurulumları yapılır. Belirtilen işlemlerin yapılabilmesi için https://servis.aku.edu.tr adresinden ‘Bilgisayar Arıza Formu’ sekmesinden servis kaydı açmanız gerekmektedir. Servis kaydını @aku.edu.tr uzantılı e-posta adresine sahip tüm üniversite personeli oluşturabilmektedir. Oluşturulan servis kaydı ile yapılan işlemler yine aynı adresten takip edilebilir.

► Bilgisayar,yazıcı hariç diğer hizmetler(internet,kamera,projeksiyon,santral vb.) için https://servis.aku.edu.tr adresinden birim/bölüm/okul yöneticileri tarafından servis kaydı oluşturulur ve Oluşturulan servis kaydı ile yapılan işlemler yine aynı adresten takip edilebilir.

Teknik Servis Hizmetleri kapsamında aşağıda verilen işlemler yapılmaktadır:

  • – Üniversite demirbaşlarına kayıtlı bilişim ürünlerinin arıza tespiti, bakım ve onarımlarının yapılması,
  • – Yazılımsal problemlerin (İşletim sisteminin yeniden kurulumu, virüs ve zararlı yazılım temizliği vb.) giderilmesi,
  • – Üniversitemiz personeline bilişim ürünleri ile ilgili iş akışını olumsuz etkileyen problemlerin çözümü için uzaktan veya gerektiğinde yerinde destek verilmesi,
  • – Üniversitemiz bünyesinde kurulacak öğrenci bilgisayar laboratuvarlarına teknik kurulum desteği verilmesi,
  • – Üniversitemiz mevcut öğrenci bilgisayar laboratuvarlarına ve dersliklerdeki bilgisayarlara teknik destek verilmesi,
  • – Üniversitemiz demirbaşlarına kayıtlı bilgisayar ve diğer bilişim ürünlerinin demirbaş düşüm işlemleri için değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması,